Kruchy spód bezglutenowy bez jajek/Mazurek kajmakowy

W wielu domach mazurek jest ciastem obowiązkowym. Ja w tym roku przygotowałam go na kruchym spodzie ( z tej strony). Zmodyfikowałam lekko przepis - dodałam więcej masła i odrobinę cukru, zrezygnowałam z soli.
Kiedy na potraktujemy to ciasto jako spód do mazurka (tak jak ja), możemy wylać na niego kokosowy sos kajmakowy. Wystarczy posypać orzechami i prosty mazurek gotowy.
Spód kruchy piekłam też z olejem roślinnym zamiast masła/margaryny. Wcześniej mąkę schowałam na noc do zamrażarki a olej do lodówki.






Składniki:

180 g mąki bezglutenowej
10 (około 140 g) łyżek zimnego masła/margaryny (lub 1/3 szklanki oleju roślinnego)
2 łyżeczki cukru pudru
odrobina soli (pominęłam)
3 łyżki zimnej wody

Przygotowanie:

Mąkę włożyłam na 1 godzinę do zamrażarki.
Piekarnik nagrzałam do 220 st C. Foremkę (około 20 cm x 20 cm) wyłożyłam papierem do pieczenia.
Do blendera wsypałam mąkę, cukier, masło i miksowałam pulsacyjnie. Kiedy masło połączyło się z mąką wlałam wodę i znowu wymieszałam wszystko pulsacyjnie. Gotowe ciasto można rozwałkować, ja rwałam kawałki ciasta i ugniatałam na blaszce. Za pomocą widelca zrobiłam dziurki w cieście. Autorka sugerowała piec ciasto przez 12-15 minut. Ja, niestety, piekłam go około 30 minut.
Gotowy spód możemy udekorować i wypełnić ulubionymi masami (np taką).
Smacznego! 

Wielkanoc bez glutenu.

Etykiety: , , , , , , ,