Mieszanka chlebowa bezglutenowa Artisan

Jakiś czas temu kupiłam książkę Gluten fre Artisan bread in five minutes a day. Pierwsze wypieki może nie należały do udanych, ale wiele jest w tym mojej winy - zapomniałam o schowanym w lodówce cieście i wykorzystałam go znacznie później, niż zalecali autorzy książki. Jestem za to wielbicielką ich mieszanek mąk. Dzisiaj chciałam się podzielić z Wami mieszanką mąk do chleba.

Mieszankę tę dodaję do każdego wypieku chlebowego, do pizzy. Zamiast mąki z sorgo możemy użyć mąkę owsianą (tylko certyfikowaną!) lub z amarantusa. Owsiana jest delikatniejsza w smaku i ma jaśniejszy kolor niż sorgo czy amarantus.
Zagęstnikiem jest tutaj psylium. Można zamiennie użyć gumy ksantanowej, ale osoby, które śledzą mój blog wiedzą, że nie jestem ich zwolenniczką.
Zamiast mąki z białego ryżu możemy dodać mąkę z ryżu brązowego (chleb będzie zdrowszy). Wtedy jednak trzeba będzie dodać trochę więcej wody (kilka łyżek) do zaczynu lub ciasta. Mąka z ryżu brązowego bardziej chłonie wodę.
Zamiast mąki z tapioki możemy użyć skrobi kukurydzianej lub arrowroot (z maranty trzcinowatej).


Składniki:

500 g białej mąki ryżowej
200 g mąki z sorgo
100 g skrobi z tapioki
100 g skrobi ziemniaczanej
20 g zmielonego psylium

Przygotowanie:

Wszystkie składniki mieszam w słoiku. Zużywam dosyć szybko.

Etykiety: , , , ,