Chleb bezglutenowy z ziarnami

Mój starszy syn zasmakował się, ku mojej uciesze, w chlebach z ziarnami i orzechami. Mam mniejsze wyrzuty sumienia kiedy zajada taki chleb z nutellą. Co prawda mój młodszy syn nawet nie chce spojrzeć na ciemne pieczywo, ale mam nadzieję, że prędzej czy później da się przekonać.
Ciepły chleb odrobinę się kruszył. Nam smakował z serem owczym i sałatką z łososia.
Ilość składników może trochę przerażać, ale w większości są to ziarna i orzechy, których ilość możemy modyfikować.



Składniki:

1 1/2 szklanki ciepłej wody
2 1/4 łyżeczki drożdży
1 łyżeczka cukru
1 szklanka mąki z ryżu brązowego
1/4 szklanki mąki orzechowej
1 1/3 szklanki różnych pestek, płatków i ziaren (u mnie 1/4 szklanki pestek słonecznika, 1/4 szklanki pestek dyni, 1/4 szklanki nasion konopi, 1/4 szklanki płatków gryczanych, 1/3 szklanki orzechów laskowych
1/3 szklanki mąki z prosa
1/3 szklanki mąki gryczanej
1/4 szklanki mąki z quinoa
1/4 szklanki mąki z teff
1 łyżka nasion chia
1 łyżka mielonego siemienia lnianego
1 łyżka siemienia lnianego
3 jajka
1/4 szklanki oleju
1 łyżka octu jabłkowego

Przygotowanie:

Z ciepłej wody, drożdży i cukru przygotowałam zaczyn.
W dużej misce misce wymieszałam suche składniki. Jajka lekko ubiłam. Do suchych składników dodałam mokre i dokładnie wymieszałam ze sobą. Ciasto rosło około 30 minut. Piekłam je przez 45 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st C.
Smacznego!


Etykiety: , , , , , , ,