Mieszanka mąk bez mąki (skrobi) kukurydzianej i bez gumy ksantanowej/guar

DSCF5664
Mieszanka mąk może przypadnie do gustu osobom, które unikają również kukurydzy. Przepis pochodzi ze strony http://glutenfreerecipebox.com/gluten-free-all-purpose-flour-blend/. Ważne moim zdaniem jest to, żeby mąka ryżowa była jak najdrobniej zmielona. Ja swoje mąki ryżowe (z brązowego i białego ryżu) zazwyczaj mielę w młynku i przesiewam je bardzo drobnym sitkiem. Najlepsze (jeżeli chodzi o stopień zmielenia) są mąki kupne, ale z kilku względów mielę je sama w domu. Wspomagam się kupną mąką z ryżu kleistego. Mieszanka zawiera, moim zdaniem, sporo gumy ksantanowej. Ja jej ilość z ponad 2 łyżeczek zmniejszyłam do 1 i ciut. Myślę, że następnym razem nie dodam jej wcale i sprawdzę czy faktycznie jest niezbędna.

Skład:
2 szklanki mąki z białego ryżu
1 szklanka mąki  z brązowego ryżu (lub więcej z białego)
1 1/8 szklanki skrobi ziemniaczanej
3/8 szklanki mąki z tapioki
2 1/4 łyżeczki gumy ksantanowej


Przygotowanie:
Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam ze sobą.
Mieszanka dziala bez zagęstnika. Usmażyłam naleśniki. Są puchate, elastyczne.

Etykiety: , , ,