Chleb francuski bezglutenowy (bez kukurydzy)

DSCF5623
To chleb z tych, które długo zachowują świeżość i nie smakują jak bezglutenowe. Nawet po dwóch dniach smakował wyśmienicie. Niestety znowu guma ksantanowa w dużych ilościach, którą zmniejszyłam do 1,5 łyżeczki.

DSCF5613DSCF5612DSCF5614DSCF5616DSCF5618
Skład:


2 łyżeczki suszonych drożdży
2 łyżeczki cukru
1 1/2 szklanki cieplej wody
1,5 łyżeczki gumy ksantanowej
2  łyżki oliwy
1 1/2 szklanki mąki z białego ryżu (drobne zmielonej)
1/2 słodkiej mąki ryżowej (ja drobno zmieliłam słodki ryż)
1 szklanka mąki z tapioki
1 1/2 łyżeczka soli
2 duże jajka lekko roztrzepane
1 łyżeczka octu jabłkowego


Przygotowanie:

W misce wymieszałam drożdże z wodą i cukrem. Odstawiłam na kilka minut. Przygotowałam mąki, wymieszałam je z solą. Oliwę wymieszałam z gumą. Kiedy drożdże wyrosły dolałam je do mąk, dodałam jajka i gumę z oliwą i ocet. Wszystko dokładnie wymieszałam za pomocą miksera. Podzieliłam ciasto na 2 części i wyłożyłam je do podłużnych foremek. Odstawiłam na kilka minut do wyrośnięcia. Można posmarować wierzch masłem lub oliwą. Ciasto ponacinać i piec ok 40-45 minut w piekarniku nagrzanym do 2000C.

DSCF5626
Przepis pochodzi ze strony http://simplygluten-free.com/blog/2011/11/gluten-free-french-bread-recipe-easy-easy-easy.html

Etykiety: ,