Zupa z czerwonej soczewicy

Pożywna, szybka i bardzo smaczna – zupa z czerwonej soczewicy. W końcu odważyłam się ją zrobić. I już wiem, że na stałe wejdzie do naszej karty dań…

DSCF5325
Składniki:
250 gram czerwonej soczewicy
1 średnia marchewka
2-3 pieczarki
pół żółtej papryki
kilka ziaren kozieradki
kilka ziaren gorczycy
kilka ziaren kolendry
kilka ziaren pieprzu
1-2 ziela angielskie
1 łyżeczka słodkiej papryki
0,5 łyżeczki ostrej papryki
liść laurowy
sól
1-2 łyżki oliwy
2-3 łyżki przecieru pomidorowego
1,5 litra wody lub wywaru (ja dałam rosół)


Przygotowanie:

W garnczku rozgrzałam oliwę i wsypałam kolendrę, kozieradkę, pieprz w ziarenkach, ziele, liść laurowy i papryki mielone. Przyprawy od czasu do czasu mieszałam żeby się nie przypaliły. Marchewkę, pieczarki i paprykę pokroiłam w kostkę i dodałam do garnka. Wszystko razem dusiłam przez 5 minut. W międzyczasie dokładnie opłukałam soczewicę i dodałam do warzyw. Wszystko razem dusiłam jeszcze przez 3 minuty. Dodałam przecier pomidorowy, wlałam bulion , doprowadziłam zupę do wrzenia i gotowałam pod przykryciem przez 30 minut.

Etykiety: , ,