Czekoladowo-pomarańczowe ciasto bezglutenowe

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać do połączenia czekolady i pomarańczy. A ja do tego zestawu dodałam cytrynę. Chciałam wziąć ciasto na zajęcia, a moja nauczycielka – Katia uwielbia ciasta z cytryną. Jak się zbiorę na odwagę to przygotuję пирог с лимоном (ciasto z cytryną) w wersji bezglutenowej. Wynik przerósł moje oczekiwania. Słodycz pomarańczy, kwaśna cytryna i głęboka czekolada – niesamowite połączenie. Nie można się oprzeć kolejnym kawałkom ciasta.

DSCF5279
Składniki:

2 pomarańcze (u mnie około 400 gram)
1 cytryna
150 gram cukru
1 łyżka melasy
6 jajek
200 gram mielonych migdałów
50 gram kakao1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Pomarańcze i cytrynę gotowałam przez godzinę. Można zrobić to dzień wcześniej. Zimne owoce rozdrobniłam w malakserze uważając, żeby zostały kawałki skórek. Jajka lekko robiłam trzepaczką. Wszystkie składniki dodałam do malaksera i dokładnie wymieszałam. Ciasto piekłam w 160*(bez termoobiegu 180*) przez 50 minut.

Etykiety: , , , ,