Kluski kładzione bezglutenowe


Prawie jak kluski kładzione. Może troszkę twardsze, ale nam to nie przeszkadzało. Jeżeli będziemy kłaść mniejsze porcje wychodzą delikatne i mięciutkie – jak lane.

Składniki:

3 jajka
6-7 łyżek mąki bg (łyżki były “z górką”)
2-3 łyżki wody
sól


Przygotowanie:

Jajka rozkłóciłam widelcem. Dodałam do nich sól i mąkę. Wymieszałam dokładnie widelcem żeby nie było grudek. W razie konieczności dodać wodę.  Za pomocą 2 łyżek wkładałam ciasto do gotującej się wody. Najpierw zamoczyłam w gorącej wodzie łyżki i jedną nabrałam trochę ciasta. Czynność powtarzałam aż skończyło mi się ciasto. Kluski gotowałam do miękkości. Ilość potrzebnego czasu zależy od wielkości klusek. Moje kluski gotowałam około 5-7 minut.
Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Jeżeli jest zbyt rzadkie należy dodać więcej mąki lub wody jeżeli jest zbyt gęste.

DSCF4401







DSCF4403

Etykiety: ,