Rolada drożdżowa z warzywnym farszem


Kiedyś chciałam zrobić struclę makową i zrobiłam zbyt dużo ciasta a za mało masy makowej. Nie chciałam wyrzucać ciasta. Zajrzałam do lodówki z nadzieją, że jest ser biały. Nie było. Ale znalazłam troszkę kiełbasy, cebulę, paprykę i pieczarki. Zaryzykowałam i się udało. Co prawda ciasto było trochę za słodkie, ale całość komponowała się całkiem smacznie. Teraz, w zależności jaką robię roladę, dodaję mniej lub więcej cukru.
Samo zrobienie ciasta jest banalnie proste. Trzeba zrobić zaczyn z mleka i drożdży, dodać rozpuszczone mleko, mąkę i jaja. Staram się, żeby ciasto było dobrze wyrobione. Pomagam sobie robotem kuchennym (lub Thermomixem). Te urządzenia dokładniej i szybciej wyrobią ciasto niż moje ręce. Dlatego też chętniej robię potrawy wymagające wyrabiania.

Składniki na jedną roladę*

250 gram mąki (ja dałam Shara)
3 żółtka
25 gram drożdży
100 gram masła
1 łyżka cukru
szczypta soli
150 ml mleka


DSCF2377

Składniki na farsz:

1 laska kiełbasy wiejskiej
1 duża cebula
1 papryka
4-5 pieczarek
200 gram sera żółtego (ja użyłam w plasterkach)


Zaczynam od farszu. Kiełbasę kroję w plasterki, cebulę w piórka, pieczarki w plasterki, paprykę w paski i duszę na patelni. Doprawiam i odstawiam do wystygnięcia.
W tym czasie robię zaczyn z mleka, drożdży, cukru i 2 łyżek mąki. Odczyn odpoczywa i rośnie a ja odmierzam pozostałe składniki, rozpuszczam masło na wolnym ogniu. Do mąki, masła i soli dodaję rozczyn i żółtka. Mieszam wszystko dokładnie mikserem lub w Thermomixie. Odstawiam ciasto na 10 minut do wyrośnięcia. Nastawiam piekarnik na 180*. Ciasto rozwałkowuję, układam na nim plastry sera żółtego, na to wykładam farsz i zawijam jak roladę. Piekę w piekarniku około 30 minut.

* jeżeli chcemy podwójną porcję to podwajamy wszystkie składniki, żółtek dajemy 5.

Etykiety: , ,