Rodzaje mąk bezglutenowych

Mimo że mamy spory wybór mąk bezglutenowych, na początku używałam tylko mąki kukurydzianej i ziemniaczanej. Stopniowo przekonywałam się do skrobi kukurydzianej, mąki ryżowej, tapioki. Teraz do nich mogę spokojnie dopisać mąkę z teff, amarantusa, masa harina. Sama robię mieszanki mąk, chociaż bazuję również na gotowych mieszankach sklepowych. Długo uczyłam się która mąka do czego, jak się je stosuje, itd.  Co prawda ekspertem jeszcze nie jestem, ale co nieco o nich mogę napisać:


Używam mieszanki mąk, którą wykonuję sama:
1 szklanka mąki ryżowej (spokojnie można samemu zmielić ryż w blenderze lub młynku do kawy)
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka mąki z tapioki
Wszystko delikatnie i dokładnie mieszam, przesypuję do szczelnego pojemnika.

Tych mieszanek nie używam, bo zazwyczaj nie mam jakiegoś składnika, proporcje pochodzą z książki Carol Fenster "Dieta bezglutenowa":
1 1/2 szklanki mąki z sorgo
1 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka tapioki
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
lub
2 1/2 szklanki mąki z bobu
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki tapioki
1/2 szklanki mąki z sorgo
Wszystkie składniki wymieszać i przełożyć do szczelnego pojemnika.

Nie używam skrobi pszennej bezglutenowej, ponieważ nie jest naturalnie bezglutenowa. Mój mąż źle reaguje również na mąkę owsianą więc i ona nie gości już w mojej kuchni. 
Mielę natomiast w blenderze orzechy włoskie i migdały na mączkę, którą wykorzystuję do pieczenia ciast lub ich dekoracji. 

Etykiety: